Friday, January 1, 2010

kota kenangan

Kota kenangan...
Bukan kotaku..atau kotamu..tapi kota kita..
..
Kota kenangan..
Langkahku..langkahmu..terjejak disana..
Nafasku..nafasmu..terhembus disana..
Detakku..detakmu..terirama disana...
..
Kota kenangan..
Saat tercipta..saat mencipta..
Berpadu..bersatu..dalam rasa dan asa...
Aku..dan kamu..
..
Kota kenangan..
Tak mungkin kulupa..
Tak mungkin terlupa..
Saat cinta menyatakan dirinya dalam pelukan..
Saat cinta menyatakan dirinya dalam ciuman..
Saat cinta menyatakan dirinya dalam keutuhan dua insan..
...
Aku..dan kamu..
Tapi tak lagi aku..dan kamu...
..
Hanya sesaat..aku tau..
Abadi selamanya.. Aku tahu..
..
Kota kenangan..
Yang pertama...
Dan tak akan menjadi yang terakhir..
Karna cinta itu terus menyatakan dirinya..
Dalam hatiku..dalam hatimu..
..
Kota kenangan..
Dan kutahu..tak mungkin ada yg sama..
Begitu istimewa..begitu tak biasa..
Masih saja kuingat..
Detak jantungku..saat bibirku terpaut dalam desahmu..
Tertatap ku dalam lamunan..merindukanmu..
...
Kota kenangan..

No comments:

Post a Comment