Friday, August 12, 2011

aku..dan tak ada lagi aku..

aku tak memiliki apapun di dunia ini..pun tak juga dimanapun..
kegembiraan dan kesedihan hanyalah sekisah rasa dalam ragaku..
tak akan lebur aku oleh kilaunya permata...pun tak akan hangus aku oleh panasnya neraka...
karna aku sesungguhnya tak berada dimanapun.. tak menjadi siapapun...
...
sesaat aku akan terbang..sesaat aku akan terbenam...
dan dalam sekejap saja aku adalah ketiadaan...
...
aku menatap pada cahaya...dan kutahu kegelapan juga menemaniku..
tak akan ada perbedaan..karna keduanya hanyalah pembedaan...
dan aku melepaskan diriku dari segala kemelekatan itu...
menjadi air....tanah..udara dan api....
menjadi merah...jingga..kuning...hijau..biru..ni​la dan ungu...
menjadi ada...dan tiada..
menjadi alfa...dan omega...
menjadi apa....yang sesungguhnya tak pernah ada...
......
aku....dan sesungguhnya aku....meski tak lagi ada aku...

No comments:

Post a Comment