Monday, September 14, 2009

membunuhmu..

awan itu tak bergerak melaju...
akupun terhisap oleh kelamnya waktu...
hendak terhentikah putaran ini..
hendak terpetikkah benih kehidupan ini...
....
tak mudah untuk kumengerti..
saat api itu datang dan membakar perihku...
tak mudah untuk kupahami...
saat badai dan hujan turun membanjiri keluku..
....
biarkan berputar segala kebencian yang ada..
biarkan menghujam turun ke bumi keterpurukan itu...
aku bukannya hanya akan diam dan menatapmu...
aku bukannya akan mengikat tanganku kepenjurumu...
...
aku akan berlari mengejar dan menangkapmu dengan yakinku..
aku akan mendaki bukit yang kau jaga dan kusebarkan benih harapan disana..
aku akan menatapmu dan menciummu dengan beribu cinta...
aku akan memelukmu erat dan membuatmu merasakan hangatnya ketulusan..
dan aku akan membunuhmu... dengan semua kebaikan yang kumiliki...
hingga kau akan hidup kembali dalam semesta yang indah..
semesta yang akan melukiskan pelangi dalam hidupmu..
semesta yang akan memekarkan ribuan bunga mawar tak berduri untuk menemanimu..
semesta yang akan kauhabiskan dengan penuh cinta dan ketulusan...

No comments:

Post a Comment