Thursday, August 27, 2009

Main..

Apakah kau pikir aku tidak tahu..
Kebohongan apa yang kau lakukan...
Apakah kau pikir aku tidak tahu..
Permainan macam apa yang kau lakukan...
....
Bukan sekedar kata dan rasa...
Bukan juga raga dan fana..
...
Aku diam..bukan berarti aku berdiam..
Aku diam..bukan berarti aku terdiam..
...
Bermainlah sesukamu..
Kalah menangmu sendiri..
Hancur leburnya kau sendiri..
Aturan tatanan kau sendiri..
...
Tapi jangan sedikitpun kau denganku..
Jangan secuilpun kau kaitkan aku...
Jangan sepatahpun kau katakan padaku..
...
Sbab aku tak akan jatuh dalam permainanmu..
Tak akan buang waktuku untukmu..
...
Didepanku..tak perlu kau gunakan topeng itu..
Didepanku..tak perlu kau hapuskan hitam itu..
Aku tahu...bukan sok tahu..
Karena aku juga pernah memakai topeng yang sama..
Aku juga pernah memutihkan hitam..dan menghitamkan putih...
Aku tahu..dan aku muak..
Aku muak menjadi budak!
Aku muak dan semua kan terkuak..!
Hancur lebur dan musnah..
Smua kemunafikan yang memenjarakanku..
Bukan olehmu..olehnya..tapi olehku..
Tapi cukup!...
Dan akan kututup!

No comments:

Post a Comment