Friday, March 26, 2010

serpihan

Aku bernafas dalam lamunanmu...
Memeluk dalam setiap detak jantungmu...
Ceritakan kerinduan dalam belaian angin pada tubuhmu..
Kisahkan sebuah cinta yang telah bersemi dalam binar matamu...
...
Aku tak mempercayai cinta...
Karna kutahu..cinta memang tak perlu dipercayai...tapi dirasakan dan dinyatakan...
....
Aku begitu menikmati setiap saatnya cinta itu datang dan pergi...
Tanpa kuharus menilai baik buruknya...
Karna segala cinta yg kutahu selalu mengalir itu...tak akan bisa dikekang atau dimiliki..
Hanya akan kering jika kusimpan..
Hanya akan menghilang dalam sekejap saja...
Biarkanlah saja...
Karna aku membebaskan diriku dari segala ikatan ikatan yang membuatku terhenti..
...
Dan jika hangat itu merayap..memeluk...dan menciumku...
Kuijinkan saja semuanya menjadi sebuah lukisan keindahan dalam hidupku...
Untuk kunikmati dalam setiap pendar dan kilaunya...
...Hingga saatnya jika ia harus pergi...
Akan kuantarkan dalam sebuah kenangan tentang cinta...
...
Tentu saja aku tak akan mati...pun tak akan berhenti..
Karna hatiku masih cukup dipenuhi cinta untuk menjagaku...
...
Maka pupuskan saja semua daun yang kering itu...lepaskanlah saja...
Biarlah bersemi apa yang ada di hati..
dan bersinarlah apa yang berkilau dalam cinta yang terpancar pada semesta ini..

No comments:

Post a Comment