Wednesday, December 9, 2009

semua tak lagi sama

Padahal semua sudah berubah...
Kita tak lagi memandang bintang yang sama..
Tak lagi bercanda di bawah sinar rembulan..
Tapi mengapa..
Aku masih terpaku disini untukmu..
...
Padahal semua sudah berubah...
Senyummu tak lagi hanya mesra untukku..
Hangat terpancar juga tak lagi memelukku..
Tapi mengapa..
Aku masih terpaku disini..menunggumu..
...
Padahal semua sudah berubah..
Rindumu menghilang di batas egomu..
Kata tak lagi terangkai indah untukku..
Tapi mengapa..
Aku masih begitu rindukanmu..
...
Padahal semua sudah berubah...
Semesta itu tak lagi ada kau dan aku..
Ribuan lilin di pantai telah padam dan membeku..
Kilauan mutiara telah tenggelam ke dasarnya lautan..
Tak ada lagi bulan dan bintang..
Yang kan saksikan kisah cinta ini..
Kau dan aku...
..
Padahal semua telah berakhir...
Tapi mengapa..
Aku masih saja..
Jejakkan langkahku disana..
Kisahkan resahku dalam air mata..
....
Padahal semua...tak lagi sama..
..
Tapi mengapa hanya aku yang tertinggal disini..

No comments:

Post a Comment