Wednesday, December 9, 2009

mencintaimu

Aku mencintaimu...
Seperti bulan...menyinari hatimu yang sepi..
Seperti air...mengalir memberikan kehidupan bagi jiwamu..
Seperti api...menyalakan semangatmu untuk terus maju..
Seperti tanah...menguatkanmu untuk berpijak...
Seperti angin...menyejukkan hari harimu...
Seperti bunga...memberikan keindahan bagi semestamu...
Seperti bintang...melukis angkasa dengan kilaunya...
....
Aku mencintaimu...
Seperti aku selalu mencintaimu...
Setulus sang pagi yang datang setiap hari..
Seperti sang embun yang kemurniannya menyejukkan hati..
...
Aku mencintaimu..
Apa adanya dirimu saat ini dan selalu...

____________________

Aku mencintaimu bagaikan cinta itu sendiri....
Cinta yang murni dan tulus..
Tak berlapiskan intan permata...
Tak berbungakan pujian dan rayuan..
Tapi hanya ada sebuah ketulusan dan kesabaran..
Yang akan mengalir dan mengalun dengan indahnya dalam hatimu...

No comments:

Post a Comment