Saturday, April 3, 2010

Maaf...

Terbawakan perih itu ke pangkuanmu..
Tertiupkah getir itu pada rambutmu..
Berbisikkah sedih itu di telingamu..
Tertatapkah kecewa itu pada bening matamu..
...
Maaf...
...
Kisah itu bukan kutujukan padamu..cintaku..
Mungkin angin itu sedang terbingungkan oleh resahku...
Atau mungkin akulah yang tlah lupa memeluk hatiku...
...
Maaf..
...
Sayapku mungkin terluka tanpa kumenyadarinya...
tetap terbang..dan darah itu mungkin terpercik padamu...
...
Maafkan aku...kasih..
..dan terima kasih..
Untukmu yang masih bersamaku dalam kelamku...
...
Lelaplah dalam berlalunya waktu menjelang pagi..
Kan kubelai mimpimu dalam hangat benih cintaku...
Hapuskan noda yang ada..karna itu bukan milikmu...
...
Lelaplah..sayang...
Usah kau cemaskan apa yg bukan untuk kau rintihkan dalam bahagiamu..
..
Biarkan kubawa dalam pelukku...apa yang mungkin menyakitimu..
Biarlah kubawa dalam doaku..apa yang mungkin risaukan harimu..
...
Karna aku disini...
Untuk menjagamu..dan memberimu cinta dalam kemilau terindahnya....
...
...
Dan kasih..
Bila saatnya nanti aku pergi...
Maafkan aku..
..Mungkin sedih itu terlalu membunuhku..
Dan buatku tak sanggup lagi tersenyum padamu...
..Aku pergi..untukmu tak ikut rasakan kepedihanku...
...
Karna aku begitu mencintaimu...

_________________
_________________

Pikiran dan perasaan kita terlalu dangkal untuk bisa memahami keindahan dan keagungan cinta...
Sulit untuk dipahami..sulit untuk dirasakan..
Keputusan2 yang seolah ternyatakan atas nama cinta...
Benarkah..?
Biarlah masing2 pribadi yang merenungnya dalam hati..
Karna cinta...adalah cinta..


Maaf...

No comments:

Post a Comment